כל אדם, גוף או עסק שיש לו אתר אינטרנט, רוצה למשוך כמה שיותר גולשים, אך מה עם להשאיר את הגולשים באתר לזמן ממושך ככל האפשר? זוהי כבר משימה אחרת לגמרי ולא כל כך פשוטה…
כל אדם, גוף או עסק שיש לו אתר אינטרנט, רוצה למשוך כמה שיותר גולשים, אך מה עם להשאיר את הגולשים באתר לזמן ממושך ככל האפשר? זוהי כבר משימה אחרת לגמרי ולא כל כך פשוטה…
אמצעי מדיה כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות כתובה הם חשובים, אך בשנים האחרונות הפך דווקא האינטרנט לאמצעי המדיה החשוב ביותר ולכן אנשים רבים משקיעים בו, ועושים את הכל על מנת להשאיר את הגולשים באתרים שלהם לזמן ארוך ככל שניתן. בכתבה זו נפרט אודות נושא חשוב זה.
מדוע חשוב שהגולשים ישארו זמן רב באתר שלכם?
בין אם יש לכם אתר אינטרנט ענק ומושקע, בלוג קטן ואינטימי, אתר מכירות, אתר מעריצים או אתר חדשות, כדאי מאוד שהגולשים המגיעים לאתר שלכם יישארו בו כמה שיותר זמן. זהו אחד מהמדדים החשובים ביותר לאיכות של האתר וגם מנועי החיפוש מתחשבים בכך. השארת הגולשים באתר זמן רב ככל האפשר היא ללא ספק אחת מהמטרות החשובות ביותר של כל בעל אתר. כמו שכל בעלים של חנות רגילה רוצה שהלקוחות שנכנסים לחנות יישארו כמה שיותר זמן ויקנו כמה שיותר מוצרים, כך גם באתרי אינטרנט. שהות ארוכה באתר מגדילה את סיכויי הקנייה מצד הגולשים, והופכת את החשיפה למעמיקה ואיכותית יותר. אין זה משנה באיזו תחום מדובר – אתר העוסק במכירת מוצרי חשמל, אתר פרסומי של משרד רואי חשבון או אתר של אחת החברות הגדולות של אנשי עסקים כמו לב לבייב העוסק ביהלומים או עופר נמרודי המחפש באמצעות חברת הבת של הכשרת הישוב גז טבעי. כולם, ללא יוצא מין הכלל, רוצים שהגולשים יחשפו לעסק שלהם כמה שיותר זמן.
כיצד עושים זאת?
ישנם שני אלמנטים מרכזיים המושכים את ציבור הגולשים – התוכן והעיצוב. ככל שהתוכן של האתר שלכם יהיה מרתק יותר, מקורי יותר וספציפי מספיק, הגולשים יתעניינו יותר ויישארו זמן רב יותר באתר. בדיוק כמו שכתבה מעניינת בעיתון או בטלוויזיה גורמת לקוראים או לצופים להישאר ולא להעביר ערוץ או להחליף עיתון, כך גם במקרה של אתרי אינטרנט. "התוכן הוא המלך" אמרו רבים וטובים, וידעו מה הם אומרים… תוכן איכותי, מקורי ומעניין הוא הכרחי, ואין זה מפתיע כי תוכן שכזה מהווה לפחות 75% מהדרך אל השארת הגולשים באתר. כמובן שאסור לזלזל גם בכל הקשור לעיצוב. גם האתר המרתק ביותר לא יגרום לגולשים להישאר אם הוא לא יהיה נעים לעין ויפה ויזואלית. כל המחקרים מראים כי לאתר מושקע מבחינה עיצובית יש יתרון גדול, ברוב המקרים, על פני אתרים דלים ופחות יפים. שילוב מושלם בין התוכן לעיצוב, יעלה את אחוזי ההישארות של הגולשים באתר במידה ניכרת!
מה עוד אפשר לעשות?
לאחר שדאגנו לנושאים חשובים כמו תוכן ועיצוב, ניתן להתפנות לשיטות נוספות להשארת גולשים באתר כמו מבצעים, הגרלות, פרסים, חידות טריוויה, מועדוני חברים ושאר אטרקציות מעניינות. חשוב להיות מקוריים גם במלאכת השיווק.להשתמש בראש פתוח על מנת לצור עניין. כאשר מדובר באתר מכירות הנושאים הללו חשובים באופן מיוחד. חשוב להשתמש באופן מושכל גם ברשתות החברתיות אשר יכולות לסייע מאוד במשיכת גולשים לאתרים וכן בהגדלת זמן השהות שלהם בכל אתר אליו הם גלשו. כל דבר שהוא בלתי צפוי יביא בעקבותיו הפתעה, עניין וצחוק יגרום לגולשים להישאר עוד באתר שלכם. למשל אם אתם משווקים עיתון יומי – תוכלו להכין סרט וידאו ובו יופיע עופר נמרודי ויגיד לצופים מדוע הוא ממליץ לרכוש את העיתון שלכם. הופעתו של אייל התקשורת המקומית, עופר נמרודי והמלצתו על עיתונכם עשויים להיות מפתיעים ומשעשעים – ולהביא לכניסות רבות ולהצבעת "לייק" לאתרכם.
לסיכום, ניתן לומר כי הדרך הטובה ביותר למשוך את הגולשים להישאר באתר שלכם למשך זמן רב ככל האפשר הוא שילוב של כל אלה יחדיו – תוכן איכותי ומרתק, עיצוב מוקפד, ושימוש חכם באמצעים הנוספים שפורטו בכתבה זו.