השנה היא שנת 2015, אנחנו מוקפים מסכים, כבלים תת ימיים, פתרונות תקשורת מתקדמים, טלוויזיות חכמות שמתחברות לכל אתרי ה- VODהמובילים, ובכל זאת, אנשים רבים עדיין לא ממהרים להתנתק מהכבלים. למה? למה? למה? הרי כל כך הרבה תכניות, סדרות וסרטים עולים אל אתרי צפייה ישירה ברשת, ניתנים לצפייה ללא כל צורך בהורדה, חינם אין כסף. חברות הלוויין והכבלים אף מעלות בעצמן את התכנים הללו לרשת, בשעה שציבור הלקוחות שלהן משלם עבורם ח"י שקלים בריבוע. העניין הוא שאנשים רבים עדיין לא מחזיקים מספיק מהאינטרנט בבית שלהם, חוששים מרגעים ללא קליטה או מקליטה נמוכה שמאטה את הגלישה וגורמת לווידאו שצופים בו כל הזמן להיתקע ולצופים לאבד את הסבלנות.
אם כן, כיצד נוכל להאיץ את מהירות הגלישה בבית ולשפר את חוויית הצפייה הישירה עד לרמה שתאפשר לנו להסתדר נהדר בלי נציגי השירות של חברת הטלוויזיה שלנו? הנה כמה טיפים חשובים ויעילים:
- מיקום אסטרטגי חכם של הראוטר: לא צריך לגור בוילה בת 20 חדרים כדי לסבול מבעיות קליטה בין הראוטר שממוקם בחדר העבודה לבין המחשב בסלון או בחדר השינה. הסוד הוא איפה מתקינים את הראוטר. קודם כל כדאי לשים אותו בחדר שבו בעיקר נרצה לצפות בווידאו או לעשות כל דבר אחר שאנחנו אוהבים באינטרנט. מעבר לכך, לא מומלץ להתקין ראוטר ליד קירות, פינות או בתוך מקומות סגורים. כדאי שלא יהיו בסביבתו עצמים נוספים שחוסמים את האות. טלפון אלחוטי, אגב, גם יכול להפריע ולכן כדאי שהוא יהיה רחוק ככל האפשר.
- נפנוף השכנים מהרשת שלכם: כדאי לכם לבדוק אם הרשת האלחוטית שלכם פתוחה או מוגנת עם סיסמה. במידה ולא טרחתם לאבטח אותה, אז יש מצב שמהירות הגלישה שלכם איטית יותר כי גם השכנים גולשים ונהנים. לא משהו שאי אפשר לסדר עם כניסה להגדרות רשת והזנת סיסמה.
- ניקוי אורוות מקבצי מטמון: הדפדפן כל הזמן נתקע ועל צפייה בווידאו אין מה לדבר? קודם כל, יש מצב שזה קורה כי אתם גולשים באינטרנט אקספלורר, אבל זה יכול לקרות למעשה בכל דפדפן כשמצטברים קבצי מטמון מכל מיני אתרים שגלשתם אליהם ומתוכן שאתם הורדתם פה ושם. אז הולכים להיסטוריית החיפוש בדפדפן ומבצעים מחיקה. מאוד מהר תשימו לב להבדל במהירות הגלישה.
- תיאום ציפיות בין מהירות הספק למהירות התשתית: אוהו, כמה תקלות גלישה נגרמות כי המהירות לא מעודכנת כמו שצריך אצל הספק או אצל התשתית. אי מעבר האינפורמציה החיונית הזו בין החברות, ואי הידיעה של הלקוחות שהם אלו שצריכים ליידע, מפרנסת הרבה מאוד משפחות של נציגי תמיכה טכנית. אתם יכולים לראות בכך תרומה לכלכלה הישראלית, ואתם יכולים לראות בכך פגיעה בכיס שלכם אם אתם משלמים לספק 100 שקלים בחודש על מהירות של 40 מ"ב בשעה שבתשתית יש לכם בכלל 20 מ"ב. מומלץ להרים טלפון לשתי החברות כדי לדעת האם אצל שתיהן מעודכנת אותה המהירות, ובמידת הצורך לבקש ליצור הלימה. ואם כבר אתם מתקשרים, תפעילו את קסמיכם הווקאליים או הוורבליים ותנסו לשדרג את המהירות ללא עלות. אגב, בשביל צפייה ישירה צריך מהירות של 30 מ"ב לפחות.
בקיצור, צפייה ישירה השאירה את הכבלים באבק, לא מאמינים? תבדקו בעצמכם.