חיפוש עבודה הוא למעשה "מוצר". כדי להפוך את עצמכם למוצר שיווקי בשוק העבודה, עליכם לתכנן את עצמכם כמותג. כך תוכלו למכור את הכישורים ואת הכישרונות שלכם למעסיקים פוטנציאליים (שהם הצרכנים שלכם). אם אתם מסוגלים לדמיין לעצמכם את הרעיון הזה, סימן שאתם מוכנים לבנות מותג משלכם, לשפר את חיפוש העבודה ולמשוך במהירות את תשומת ליבם של המעסיקים.
חיפוש עבודה הוא למעשה "מוצר". כדי להפוך את עצמכם למוצר שיווקי בשוק העבודה, עליכם לתכנן את עצמכם כמותג. כך תוכלו למכור את הכישורים ואת הכישרונות שלכם למעסיקים פוטנציאליים (שהם הצרכנים שלכם). אם אתם מסוגלים לדמיין לעצמכם את הרעיון הזה, סימן שאתם מוכנים לבנות מותג משלכם, לשפר את חיפוש העבודה ולמשוך במהירות את תשומת ליבם של המעסיקים.
אבל איך בונים מותג? לפני המענה על שאלה זו, הבה נברר קודם מהו מיתוג אישי.
בעיקרון, מותג אישי הוא דרך לשווק את עצמכם למעסיק. אתם בונים מותג עבורכם, כי אתם רוצים שאנשים אחרים יחשבו עליכם בדרך מסוימת. בקיצור, מיתוג אישי מאפשר לכם לתייג את עצמכם. זהו מצב שאי אפשר להתעלם ממנו גם אם אתם רוצים בכך, כי אנשים שאתם במגע איתם, ימשיכו תמיד לגבש את דעתם עליכם.
מיתוג חיצוני לעומת מיתוג פנימי
מיתוג אפשרי בשתי דרכים: חיצוני ופנימי. כשאתם בונים מותג תוך כדי חיפוש עבודה, אתם פונים החוצה. לכן, מיתוג חיצוני הוא הדרך שבה אתם מציגים את עצמכם לאנשים ולעולם שבחוץ. מיתוג פנימי, לעומת זאת, הוא הדרך שבו אתם רואים את עצמכם.
שני סוגי מיתוגים אלה, הם חלק מהמותג האישי. ייתכן שאיך שאתם רואים את עצמכם שונה לחלוטין מאיך שאנשים אחרים רואים אתכם, אבל זו אינה בעיה גדולה. בנוסף, תוכלו להשתמש באופן חיובי בתובנות שאתם מקבלים מאנשים במהלך האינטראקציה איתם.
טיפים לבניית המיתוג החיצוני
אין ספק שמיתוג חיצוני חשוב למחפשי עבודה. אם אתם רוצים לזרז את תהליך החיפוש, עליכם להשתמש בכמה אסטרטגיות מפתח על מנת ליצור את המותג שלכם. אם לא תעשו זאת, לא תוכלו לצפות להיות בחוד החנית התחרותי של שוק העבודה ולהשיג הצלחה מקצועית.
לצאת מחוץ לקורות החיים
הפסיקו לחיות בתוך גבולות קורות החיים. קורות חיים לא בהכרח משכנעים מיד את המעסיק הפוטנציאלי. לעומת זאת, המותג שתבנו לעצמכם יוכל בקלות לשכנע את המעסיק הייעודי שלכם.
לכן, עליכם לצאת מיד מחוץ לקורות החיים. התחילו להתמקד בשאלה כיצד תוכלו להגדיל את הנראות שלכם באינטרנט. יש דרכים שונות לעשות זאת. תנו למעסיקים למצוא אתכם כאשר הם מחפשים אנשים בעלי כישורים רלבנטיים. יש כמה אתרים חברתיים שבהם אתם יכולים ליצור פרופיל ולהתחיל לבנות את הנוכחות המקוונת שלכם. השקיעו בכך זמן, כך שתוכלו להרוויח את האמינות שאתם בעצם מחפשים.
זהו את הכישרונות הייחודיים לכם (או את נקודת המכירה הייחודית)
לכל מוצר מוצלח יש מספר נקודות מכירה ייחודיות. כדי שהמוצר יצליח להגיע לצרכנים, הדבר תלוי במספר נקודות המכירה הייחודיות שיש לו. בדרך דומה, גם אתם צריכים להכיר את הכישרונות והמיומנויות הייחודיים שלכם.
התחילו בלוג
לאחר שזיהיתם את הכישורים הייחודיים שלכם, הצעד הבא הוא להראות אותם לעולם. אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר להתחיל בלוג באינטרנט. היום, אפשר לעשות זאת בקלות ובמספר דקות. השתמשו בבלוג כדי לכתוב בו על נושאים שאתם באמת מתלהבים מהם. זו באמת דרך מצוינת למתג את עצמכם.
אם תיצרו בלוג מרתק, אנשים ירצו לקרוא את מה שאתם יודעים. אמנם, הבלוג לא יעזור לכם להוכיח שאתם מומחים, אבל ייצור הזדמנויות למכביר להתחבר עם חוקרים, מומחים ואנשי מקצוע משפיעים אחרים בתעשייה. בדרך זו, תוכלו להגביר את חיפוש העבודה שלכם ולקבל את הצעת העבודה שתמיד חלמתם עליה.